Методичка

   Шановні колеги! Пропоную вашій увазі в таблицях 
 
"Види і обсяг перевірних робіт у 2, 3, 4 класах  відповідно наказу № 1009 від 19.08.2016 року МОН України "  (посилання:   https://drive.google.com/drive/recent)         

 

 

 

Навчальні програми для початкової школи (1-4 класи)

Оновлені навчальні програми для початкової школи (1-4 класи) затверджені Колегією Міністерства освіти і науки 4 серпня 2016 року.

Календарне планування у 3 класі

Календарне планування уроків математики у 3 класі
Планування за новою програмою, за підручником „Математика”, автори Богданович М. В., Лишенко Г. П.
Календарне планування уроків української мови у 3 класі
Планування за новою програмою, за підручником „Українська мова” (для шкіл з українською мовою навчання)., автори Вашуленко М. С., Мельничайко О. І., Васильківська Н. А.
Календарне планування уроків читання у 3 класі
Планування за новою програмою, за підручником „Літературне читання” (для шкіл з українською мовою навчання), автор Савченко О. Я.
Календарне планування уроків російської мови у 3 класі для шкіл з українською мовою навчання
Планування за новою програмою, за підручником „Русский язык” (для шкіл з українською мовою навчання), автори Лапшина И. Н., Зорька Н. Н.
Календарне планування уроків з курсу «Я у світі» у 3 класі
Планування за новою програмою, за підручником „Я у світі”, автор Бібік Н. М.
Календарне планування уроків природознавства у 3 класі
Планування за новою програмою, за підручником „Природознавство”, автори Гільберг Т. Г., Сак Т. В.
Календарне планування уроків з курсу «Основи здоров’я» у 3 класі
Планування за новою програмою, за підручником „Основи здоров’я”, автор Гнатюк О. В.
Календарне планування уроків образотворчого мистецтва у 3 класі
Планування за новою програмою, за підручником „Образотворче мистецтво”, автори Калініченко О. В., Сергієнко В. В.
Планування уроків трудового навчання у 3 класі
Планування за новою програмою, за підручником „Трудове навчання”, автори Сидоренко В. К., Котелянець Н. В., Агєєва О. В.
Календарне планування уроків математики у 3 класі
Планування за підручником „Математика”, автор Богданович М. В., 4 години на тиждень.
Календарне планування уроків української мови у 3 класі
Планування за підручником „Рідна мова” (для шкіл з українською мовою навчання)., автори Білецька М. А., Вашуленко М. С.
Календарне планування уроків читання у 3 класі
Планування за підручником „Читанка” (для шкіл з українською мовою навчання), автор Савченко О. Я. (в 2-х частинах).
Календарне планування уроків російської мови у 3 класі для шкіл з українською мовою навчання
Планування за підручником „Русский язык” (для шкіл з українською мовою навчання), автор Гудзик И. Ф., Гурская В. В.
Календарне планування уроків з курсу «Я i Україна» (громадянська освіта)у 3 класі
Планування за підручником „Я і Україна”, автори Байбара Т. Н., Бібік Н. М.
Календарне планування уроків з курсу «Основи здоров’я» у 3 класі
Планування за підручником „Основи здоров’я”, автори Бібік Н. М., Бойченко Т. Є., Коваль Н. С.
Календарне планування уроків музики у 3 класі
Планування за підручником „Музика”, автор Лобова О. В.
Календарне планування уроків образотворчого мистецтва у 3 класі
Планування за підручником „Образотворче мистецтво”, автор Любарська Л.М., з методичними рекомендаціями.
  
Календар учителя на 2016-2017 н.р.


                             Проблемна тема педагогічного колективу на 2016-2019 н.р.:
«Використання інноваційних технологій у навчально-виховному процесі як необхідна передумова творчого росту вчителя й розвитку здібностей учнів»
Актуальність
      В Україні триває реформування системи освіти. Інструментом становлення нової освіти є інноваційна діяльність, яка полягає у внесенні якісно нових елементів у навчально-виховний процес. Пропонуються нові технології, інший педагогічний менталітет.
         Звісно, дорослі, як і діти, ефективно вчаться, коли мають мотивацію. Підвищити мотивацію до навчання можна лише тоді, коли посилатися на справжні потреби тих, хто навчається, і створити умови для їх забезпечення. Учні повинні думати , розуміти суть речей, осмислювати ідеї та концепції і вже на основі цього вміти шукати потрібну інформацію, трактувати її та застосовувати в конкретних умовах, формулювати й відстоювати особисту думку. Саме цьому сприяють інноваційні технології, використання яких не є самоціллю, це лише засобом для досягнення такої атмосфери в класі, яка найкраще сприяє співробітництву, порозумінню й доброзичливості, дає можливість дійсно реалізувати особистісно орієнтоване навчання, виховати компетентну особистість.
         З 2016-2017 навчального року ми спробуємо інтегрувати накопичений науково-методичний потенціал і розпочинаємо роботу над новою науково-методичною проблемою: «Використання інноваційних технологій у навчально-виховному процесі як необхідна передумова творчого росту вчителя й розвитку здібностей учнів»
Теоретичне обґрунтування.
        Сучасне життя вимагає  великої відповідальності від освіти та педагогів із формування соціально-активної,інтелектуально-розвиненої полікультурної комунікабельної особистості. Особливістю сучасної доби є те,що ми живемо в  постіндустріальному світі високотехнологічних інтелектуальних технологій, які постійно впливають на світ людини,змінюючи не тільки її світоглядні позиції,а й безпосередній матеріальний простір. На сучасному етапі розвитку освіти головним виміром результативної педагогічної майстерності є здатність молоді повноцінно жити й активно діяти в новому світі,постійно самовдосконалюватися. Саме через освіту ми маємо виховувати людину,здатну творити та мислити в добу інформаційно-технологічних змін.
ВСТУП
      Перехід до роботи над новою науково-методичною проблемою розпочався з аналізу проблем.
І. Аналіз рівня розвитку творчої діяльності учнів школи констатувальні зрізи: анкетування, виконання учнями завдань, спостереження під час проведення навчальних занять, позакласної роботи, бесіди, аналіз учнівських письмових робіт та вивчення шкільної документації.
Оцінка ситуації проведена за такими критеріями визначення рівня розвитку умінь і навичок творчої навчальної діяльності у школярів:
        1 рівень. Ступінь володіння школярами властивостями аналітико-узагальнювальної діяльності:
- уміння й навички критично сприймати зміст матеріалу, аналізувати його, систематизувати та класифікувати;
- уміння й навички робити власні висновки, висловлювати судження, обґрунтовувати, доводити, пояснювати.
2 рівень. Ступінь сформованості усвідомленого використання одержаної навчальної інформації у власному досвіді:
- уміння й навички переносити здобуті знання та набуті вміння в нові ситуації; - - уміння й навички генерувати нові ідеї, висувати гіпотези;
- уміння й навички оцінно характеризувати навчальний матеріал, результати власної роботи та діяльність інших.
3 рівень. Ступінь сформованості здатності уявляти:
- уміння й навички асоціативно й образно мислити;
- уміння й навички уявляти.
Зазначені чинники 1 та 2 рівнів дозволяють виявити спроможність учнів навчатися на критично-творчому рівні, 3 – на вищому, творчому.
ІІ. Аналіз рівня інноваційної культури вчителів – діагностика рівня готовності педагогів школи до роботи над науковою проблемою, анкетування, відвідання уроків, засідання предметно-методичних комісій.
Відповідно визначено взаємопов’язані етапи інтеграції набутого в результаті роботи над науково-методичною проблемою знань вчителями школи у власну педагогічну діяльність, основна мета якої – навчання та розвиток учнів:
І – мотиваційний. Кожен член педагогічного колективу має усвідомлювати необхідність науково-методичної роботи як умови успішності його професійної діяльності, метою якої є формування в учнів потреби (мотивації) навчатися творчо та розвиток уявлень школярів про творче становлення особистості як її самозростання у відповідній діяльності на основі реалізації творчих здібностей. При цьому знання, вміння і навички набувають важливого значення для розвитку учнів, якщо забезпечено розуміння (здійснено мотивацію й обґрунтування) на доступному для них рівні потреби досвіду роботи, який вони набувають чи вдосконалюють;
ІІ – навчальний, спрямований на підготовку навчати вчителів і навчатися учнів за інноваційними технологіями. Метою цього етапу є формування та розвиток умінь і навичок, які сприяють орієнтуванню в нових умовах інноваційного навчання;
ІІІ – основний (творчий) етап полягає у навчанні школярів в умовах зміни традиційного навчання навчанням з використанням інновацій та з урахуванням визначених психолого-педагогічних умов оптимального творчого самозростання учнів. На цьому етапі здійснюватиметься розвиток умінь і навичок творчого навчання, пізнавальної активності,   ініціативності й самостійності як вчителів, так і учнів.
       Відповідно до проведеного аналізу визначено мету роботи над науково-методичною проблемою та розроблена відповідна програма діяльності педагогічного колективу на три роки.

Мета: створення оптимальних умов для формування життєвих компетентностей особистості учня шляхом впровадженняінноваційних технологій в освіті та розвитку його творчих здібностей на уроках та в позаурочній діяльності, в атмосфері співробітництва і конструктивної взаємодії вчителя та учня.
Завдання:
1.                Вивчити й узагальнити питання формування життєвих компетентностей особистості учня на основі розвитку творчих здібностей у філософії, психології, педагогіці та методиці викладання.
2.                Визначити вихідні науково-методичні умови на початку роботи педагогічного колективу над науково-методичною проблемою.
3.                Визначити психолого-педагогічні умови оптимального творчого розвитку школярів  у формуванні в них життєвих компетентностей на уроках та в позаурочній діяльності.
4.                Розробити та впровадити методичну систему розвитку творчої діяльності учнів, в основі якої – інноваційні технології, що спонукають їх до активної, ініціативної та самостійної пізнавальної діяльності.
5.                Забезпечити умови для розвитку творчої особистості дитини.
6.                Сприяти виконанню завдань Національної доктрини розвитку освіти.
7.                Сприяти позитивній мотивації учнів до пізнавальної діяльності як основи формування життєвих компетентностей.
8.                Забезпечити реалізацію особистісно орієнтованої моделі навчання, компетентісного та інноваційного підходів.
9.                Забезпечити реалізацію моделі школи і моделі випускника.
10.           Забезпечити психологічну підтримку управлінського та навчально – виховного процесів у школі.
11.           Розробити і впровадити нові форми і методи взаємодії у системі батьки – школа, школа – громадськість для збільшення ефективності загально-педагогічного впливу.
12.           Проаналізувати ефективність проведеної роботи з точки зору реалізації отриманих знань у практику діяльності вчителів школи і педагогічного колективу в цілому.

Етапи реалізації програми:
І етап. 2016-17 н.р. Аналітично-діагностична робота. Планування. Дослідження теоретичного матеріалу, літератури з теми. Навчально-методичні семінари.
ІІ етап. 2017-18 н.р. Розробка та реалізація педагогічних проектів з теми. Створення моделі інформаційного і програмно-методичного забезпечення процесу вдосконалювання професійного потенціалу вчителів з теми.
ІІІ етап. 2018-19 н.р. Оцінка ефективності роботи над темою. Розробка, обговорення і прийняття методичних рекомендацій за результатами роботи над науково-методичною темою.

Очікуваний результат:
·                                            підвищення професійної компетентності, творчого потенціалу педагогів у формування життєвих компетентностей особистості учня на основі впровадження інноваційних технологій в освіті, творчих здібностей на уроках та в позаурочній діяльності;
·                                            підвищення рівня навчальних досягнень, вихованості, розвитку творчого потенціалу учнів;
·                                            підвищення рівня сформованості життєвих компетентностей  учнів, готовності їх до життя;
·                                            вироблення методичних рекомендацій за результатами роботи над науково-методичною проблемою;
·                                            розробка програм, проектів і семінарів з проблеми;
·                                            обмін досвідом, впровадження конструктивного досвіду, інтеграція отриманих знань в практику роботи вчителів школи;
·                                            використання набутого досвіду на практиці;
·                                            поширення за межами школи кращого досвіду, створеного у середині колективу.

Теми проектів, рекомендовані  до впровадження відповідно до науково-методичної теми школи.
Вчительські проекти:
«Портфоліо вчителя»
Учнівські проекти:
«Сонет»
«Вернісаж»
«Академія прикладного мистецтва»
«Соціальна реклама»
                                        




ПРОТОКОЛ № 1
засідання методичної наради при заступнику директора з НВР 

від 27.08.2015р.

Присутні:                                                                                        вчителі школи
Відсутні:                                                                                                ------
Запрошені:                                                                                            Калина І.А.., бібліотекар

Порядок денний:
1.Про аналіз методичної роботи  у школі в 2014-2015 навчальному році.
Гуркова Т.П., ЗДНМР
2. Про організацію методичної роботи в школі  в 2015/2016 навчальному році.
Гуркова Т.П.., ЗДНМР
3. Ознайомлення з  планами роботи шкільних методичних комісій на 2015/2016 навчальний рік;
Керівники ШМК
4. Про уточнення  плану проведення предметних тижнів в 2015/2016 навчальному  році;
Гуркова Т.П., ЗДНМР
5.Про критерії оцінювання навчальних досягнень.
Гуркова Т.П.., ЗДНВР
6. Про обговорення нових навчальних програм з базових дисциплін, підручників, рекомендацій Міністерством освіти і науки України щодо викладання навчальних предметів в 2015/2016 навчальний рік;
Гуркова Т.П., ЗДНВР
7.Про організацію роботи наставництва як індивідуальної методичної роботи з молодими вчителями в 2015/2016 навчальному році;
Гуркова Т.П.Г., ЗДНВР
8. Про нормативні документи з питань організації навчально-виховного процесу в 2015/2016 навчальному  році;
Гуркова Т.П.., ЗДНМР
9. Про уточнення  тем з самоосвіти вчителів  у 2015/ 2016 навчальному році.
Гуркова Т.П.., ЗДНМР
10. Організація індивідуальної форми навчання на дому
 Гуркова Т.П.., ЗДНМР

11. Про огляд методичної літератури, підручників шкільної бібліотеки
Калину І.А., бібліотекар

І. СЛУХАЛИ:
    Гуркову Т.П. заступника директора з науково-методичної роботи, яка ознайомила присутніх  з аналізом методичної роботи за 2014/2015 навчальний рік.
  (підсумковий наказ)

     ПОСТАНОВИЛИ:
   З метою поліпшення реалізації державної політики в галузі освіти для покращення якості навчально-виховного процесу є доцільним наголосити на деяких рекомендаціях щодо підвищення ефективності навчально-методичної роботи:
1. Вважати рівень методичної роботи в 2014/2015 навчальний рік  задовільним
2. Головним напрямком методичної роботи у 2014/2015 навчальному році вважати роботу щодо: Розвитоку пізнавальної самостійності і креативних компетентностей учнів через проблемно-пошукову роботу
3. Роботи педагогічних працівників до роботи за новим Державним стандартом загальної початкової освіти, новими навчальними планами та програмами з акцентом на викладання нових навчальних предметів
- Забезпечення інтеграції методичних зусиль педагогів школи щодо запровадження інноваційних педагогічних технологій, систематизація та впровадження педагогічного досвіду вчителів школи, ефективних управлінських технологій, орієнтованих на співпрацю учасників навчально-виховного процесу;
- Підвищення професійної майстерності педагогічних працівників шляхом проведення методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей педагогів;
- Застосування моніторингу щодо навчальних досягнень учнів, виконання програм вчителями;
- Створення та систематичного поповнення, подальшого ефективного використання методичного фонду літератури, аудіо- та відео матеріалів;
- Пріоритетним в навчально-методичній діяльності школи вважати удосконалення роботи з практичного застосування критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів за 12 бальною системою, організацією роботи щодо індивідуалізації та диференціації навчально-виховного процесу.
- науково-методичного  забезпечення;
- трансформування наукових   ідей   у   педагогічну   практику, науково-методична підтримка  інноваційної  діяльності  в  освітній галузі,  наукові пошуки та експериментальна робота,  яку проводять педагогічні працівники школи.
- проведення  масових заходів,  спрямованих на поширення  інформації  щодо      науково-пошукової  роботи  та  інноваційної  діяльності;
- висвітлення  в засобах масової інформації інноваційної  діяльності  педагогічних  працівників і проблем розвитку школи в місті.

3. Тримати під постійним контролем план курсової перепідготовки    педагогічних працівників школи, вивчати і аналізувати їх   результативність.
                                                                                                                   Постійно, Кулініч А.С..
4. Удосконалювати психолого-педагогічне вивчення учнів, поглибити роботу по здійсненню особистісно-орієнтованого підходу до учнів.
                                                                                               Постійно, вчителі
5. Забезпечити організацію і проведення методичної роботи з педагогічними працівниками у відповідності з планом роботи школи.
                                                                                                             Згідно плану, Гуркова Т.П.
ІІ. СЛУХАЛИ
Гуркову Т.П., заступника директора з науково-методичної роботи, яка ознайомила присутніх членів наради з організацією  методичної роботи на 2015-2016 н.р. Діяльність методичної роботи школи спрямована на підвищення рівня професійної майстерності вчителів, активізацію педагогіч­них досліджень. Також Тетяна Павлівна ознайомила присутніх з основними нормативно-правовими документами, якими керуються працівники закладу та положенням про методичний кабінет школи.

ПОСТАНОВИЛИ:
1.      Визначити, як основні, наступні форми методичної роботи: педагогічна рада, методична рада, засідання методичних об’єднань, семінари, методичні тижні, педагогічні читання, підвищення кваліфікації на курсах, предметні тижні, робота з обдарованими та здібними учнями, робота з молодими спеціалістами.
                                                        Згідно планів
2. Основними завданнями методичної роботи школи вважати:
Кадрове,  методичне забезпечення навчально-виховно­го процесу;
створення організаційних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників;
проведення системних методичних заходів, спрямованих на роз­виток творчих можливостей педагогів, виявлення перспективно­го педагогічного досвіду та участь у його вивченні, узагальненні та впроваджені;

Вчителі предметники.
ІІІ. .СЛУХАЛИ:
Керівників шкільних методичних комісій  (Рось Н.Т., Смолярову К.Ф., Мірошніченко Н.І., Кулуніч А.С.) , які проаналізувавши роботу шкільних методичних комісій  за 2014/2015 навчальний рік, ознайомили присутніх з планами роботи на 2015/2016 навчальний рік.

ПОСТАНОВИЛИ:
В педагогічній діяльності неухильно дотримуватися виконання  планів роботи шкільних методичних комісій на 2015/2016 навчальний рік.

ІV. СЛУХАЛИ:
        Гуркову Т.П., заступника директора з науково-методичної роботи, яка ознайомила присутніх членів методичної ради з планом проведення предметних тижнів на 2015-2016 н.р.

ПОСТАНОВИЛИ:
1. Провести предметні місячники в 2015/2016 навчальному році  згідно з графіком:
2. Графік проведення предметних тижнів на 2015/2016 навчальний рік роздано вчителям з метою самоконтролю.

V. СЛУХАЛИ:
Гуркову Т.П., ЗДНВР, яка нагадала  присутнім з  наказом Міністерства освіти і науки України, Молоді та спорту України №1222 від 21.08.2013 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних  досягнень учнів із базових дисциплін у системі  загальної середньої освіти». Тетяна Павлівна  ознайомила присутніх з критеріями навчальних досягнень учнів початкової школи.

ПОСТАНОВИЛИ:
1. На ШМК вчителів розглянути критерії навчальних досягнень учнів.
ШМК  вчителів, вересень, 2015р.
2. На ШМК вчителів розглянути критерії навчальних доягнень у 5 класі за новим ДЕРЖСТАНДАРТОМ з метою опрацювання наступності
ШМК вчителів, вересень, 2015р.

3. Оцінювання навчальних досягнень учнів школи здійснювати відповідно до вимог вищезазначених нормативних документів.
Протягом 2015/2016 навчального року
VІ. СЛУХАЛИ:
Гуркову Т.П., ЗДНВР, яка ознайомила присутніх з новими навчальними програмами з базових дисциплін, підручниками, рекомендацій Міністерством освіти і науки України щодо викладання навчальних предметів в 2015/2016 навчальний рік. (перелік нормативної бази)

ПОСТАНОВИЛИ:
1. Інформацію прийняти до відома.
2..На ШМК вчителів розглянути нормативну базу 2015-2016 н.р.
Вересень, 2015р
    3.Створити віртуальну нормативну базу 2015-2016 н.р.
Вересень, 2015 р.
VІІ. СЛУХАЛИ:
Гуркову Т.П., яка ознайомила присутніх з організацією роботи наставництва як індивідуальної методичної роботи з молодими вчителями в 2015/2016 навчальному році;.

ПОСТАНОВИЛИ:
Продовжити індивідуальну методичну роботу  з молодими вчителями та закріпити за ними наставників за наказом.
                                                       Вересень, 2015р.
VІІІ. СЛУХАЛИ:
    Гуркову Т.П. заступника директора з науково-методичної роботи, яка ознайомила присутніх з нормативними  документами з питань організації навчально-виховного процесу в 2015/2016 навчальному  році (перелік додається)

ПОСТАНОВИЛИ:
        1. Організувати навчально-виховний процес в школі в  2015/2016 навчальному році відповідно до нормативних документів з подальшим чітким їх виконанням.
                                                           Протягом 2015/2016 навчального року
ІX.. СЛУХАЛИ:
    Гуркову Т.П. заступника директора з науково-методичної роботи, яка уточнила у присутніх   теми  самоосвіти вчителів  та планами їх подальшої роботи у 2015/ 2016 навчальному році.

ПОСТАНОВИЛИ:
1. Прийняти за основу плани  з самоосвіти  вчителів на 2015/2016 навчальний рік.
Вересень, 2015р.
2. Педагогічним працівникам працювати постійно  з самоосвіти у 2015/2016 навчальному році.
Постійно
X.СЛУХАЛИ:
Гуркову Т.П., ЗДНВР, яка повідомила про організація індивідуальної форми навчання на дому. Тетяна Павлівна познайомила вчителів із пакетом документів на учнів Згурського Матвія (2 клас), Шорікова Андрія (3 клас) та заявами батьків щодо організації індивідуальної форми навчання на дому із – за хвороб дітей, згідно документів ПМПК та заключень лікарів.

ПОСТАНОВИЛИ
1. Клопотати перед начальником відділу освіти про  організацію індивідуального навчання для вищезгаданих учнів, згідно Положення та пакету документів
2. Написати проект наказу, скласти адаптовані програми, затвердити тижневе навантаження для учнів індивідуальної форми навчання, скласти розклад уроків, призначити вчителів.
                                                                                             Вересень, 2015 року
X І.. СЛУХАЛИ:
Калину І.А.., шкільного бібліотекаря, яка повідомила про надходження нових підручників у серпні 2015р. Нової методичної літератури не надходило. Учні 4 класу підручниками не забезпечені. Вчитель також не має навіть одного екземпляру.

ПОСТАНОВИЛИ:
1. Шкільному бібліотекарю Калині І.А.. постійно слідкувати за своєчасним замовленням навчальної літератури.
                                                                                      Постійно

Заступник директора з НВР                                                                              Гуркова Т.П.

Комментариев нет:

Отправить комментарий